نماز

نماز کلید بهشت است

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

راه‌هاى پى‌بردن به اهمیت نماز

 در این‌باره به نکات زیر دقت و عمل کنید:

۱. کتاب‌هایى درباره اهمیت و ارزش نماز مطالعه کنید، تا شناخت شما در مورد نماز بیشتر شود. وقتى بدانیم نماز به معناى ارتباط و سخن گفتن مستقیم با خداوند بزرگ است و این بالاترین توفیقى است که یک انسان مى‌تواند از آن برخوردار باشد، سعى مى‌کند همواره خود را آماده سازد. قرآن کریم مى‌فرماید: (…وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالاْخِرَهِ یُؤْمِنُونَ بِهِ وَهُمْ عَلَى صَلاَتِهِمْ یُحَافِظُونَ)؛ … آنها که به آخرت ایمان دارند به آن (قرآن) ایمان مى‌آورند و مراقب نمازهاى خویش مى‌باشند.

 ۲. سعى کنید براى نماز برنامه‌ریزى کنید؛ مثلا شب‌ها کمتر غذا بخورید و زودتر بخوابید و از هر گونه سستى و تنبلى دورى کنید، زیرا سستى و تنبلى به ویژه براى نماز صبح از وسوسه‌هاى شیطان است. براى رهایى از وسوسه‌هاى شیطان شایسته است به خداوند بزرگ پناه برد: (قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاس * مَلِکِ النَّاس * إِلَـهِ النَّاسِ * مِن شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاس * الَّذِى یُوَسْوِسُ فِى صُدُورِ النَّاس * مِنَ الْجِنَّهِ وَ‌النَّاسِ)؛ بگو پناه مى‌برم به پروردگار مردم، پادشاه مردم، خداى مردم، از شر وسوسه‌هاى شیاطین از جنى و انسانى و…‌



ادامه در ادامه مطلب ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۹:۰۳
امیرحسین هوشمند


نماز ، انواع نماز
نماز ستون دین و مایه صفای دل و تقرب به خداوند است که برای ادای این فریضه الهی باید با احکام نماز آشنا بود.



ادامه در ادامه مطلب ...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۸:۵۶
امیرحسین هوشمند


مهمترین راهی که خداوند برای بندگان خود قرار داده تا با او ارتباط مستمر داشته باشند نماز می باشد .فلسفه عبادت انس با خدای تعالی است و در اثر انس با خدا است که انسان به او نزدیک می شود و به کمال و سعادت می رسد.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، مهمترین راهی که خداوند برای بندگان خود قرار داده تا با او ارتباط مستمر داشته باشند نماز می باشد .فلسفه عبادت انس با خدای تعالی است و در اثر انس با خدا است که انسان به او نزدیک می شود و به کمال و سعادت می رسد. در هر شبانه روز پنج وقت برای نماز قرار داده شده است تا این ارتباط معنوی با خالق هستی قطع نگردد. در دین اسلام تاکید فراوانی بر به جا آوردن باشکوه نماز در اوقات پنج گانه شده است که یادگیری و تذکّر این تاکیدات باعث می شود انسان به خواندن نماز بیشتر اهمیت دهد.



ادامه در ادامه مطلب ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۸:۵۱
امیرحسین هوشمند

آموزش نماز,نماز,نماز جماعت,نماز آیات

شروع نماز


تکبیرة الاحرام
"نماز" با گفتن "الله اکبر" آغاز می شود، گفتن "الله اکبر" در آغاز نماز به معنای جدایی از غیر خدا و پیوستن به اوست.

اعلام بزرگی پروردگار و دوری جستن از تمام قدرتهای دروغین است.

با این تکبیر به حریم نماز وارد می شویم و برخی کارها بر ما حرام می شود.



ادامه در ادامه مطلب ... 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۸:۲۳
امیرحسین هوشمند

نماز

علت فضیلت و ثواب نماز اول وقت

از جمله دلایل ثواب و فضائل نماز اول وقت، می توان به تصریح و تأکید قرآن بر محافظت از نماز (حافظوا علی الصلوات والصلوة الوسطی، بقره، آیه 238) اشاره نمود که توصیه ای، علاوه بر دستور، به برپا داشتن آن است. (وَ أَقِیمُواْ الصَّلاَةَ وَآتُواْ الزَّکَاةَ وَارْکَعُواْ مَعَ الرَّاکِعِینَ، بقره، آیه 43)

روشن است که محافظت از نماز تنها از یک بُعد و جهت مقصود نبوده بلکه از جمیع جهات، مورد نظر آن است و یکی از آن جهات، رعایت وقت و اهتمام به اول وقت است که نشان از ارزش و اهمیت دادن به امر الهی می باشد و این امر، جدای از این حقیقت است که در خود وقت و زمان، حکمت ها و اسراری نهفته که قرار گرفتن در آن زمان و دقت در رعایت آن، می تواند مبدأ و تحقق بخشِ آثار فراوان و وصف ناپذیری در زندگی آدمی باشد.



ادامه در ادامه مطلب ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۸:۱۰
امیرحسین هوشمند

فضیلت نماز اول وقت

نماز اول وقت حضور بر سر قرار با معشوق است. زیرا قراری که معشوق برای عاشق می گذارد، در هنگامه نماز اول وقت می باشد . لذا انسان نمازگذار باید برای حاضر شدن بر سر قرار، خود را آماده کند و آن آماده بودن جهت تکبیره الاحرام در اول وقت می باشد .

نماز خواندن بهره بردن است و نماز اول وقت خواندن بهره ویژه بردن .

زیرا زمان اول وقت برای نماز دارای مغناطیسی است که انسان را در فضای معنوی قرار می دهد . زمان اول وقت برای نماز دریای کرامت است که هر کس در آن غوطه ور شود اهل کرامت می شود .

بطوری که یکی از عرفا می گوید: بر نماز اول وقت اصرار و مداومت کنید، اگر اهل کرامت نشدید مرا لعن کنید .




ادامه در ادامه مطلب ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۷:۵۸
امیرحسین هوشمند
نمازنشان بندگی است


دوست عزیز؛

سلام ؛

« هر چه می توانی برای نماز تبلیغ کن »

100 حدیث کوتاه و زیبا





احادیث در ادامه مطلب ...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۷:۵۳
امیرحسین هوشمند